måndag 15 juli 2013

Vittjåkkstävlingen

Sedan Jukola har det inte riktigt gått som planerat med låren. De har fortsatt att vara tunga och inte återhämta sig tillräckligt fort, men senaste veckan har det blivit bättre. Jag har rest upp till Norrland och Arjeplog och har här kunnat träna på någorlunda normalt. Två intervallpass och en tävling har genomförts som planerat och återhämtningen efter dessa pass har fungerat fint. Tävlingen jag sprang var Vittjåkkstävlingen, där målet var att gå tekniskt rent och sen försöka springa så fort jag kunde. Tekniskt gick det bra, lite tveksamheter och ostabilt på några ställen och 30 sekunder bom på K12. Fysiskt så kunde jag springa på bra utför och på platten, men uppför var det till att gå så fort det blev brant eller längre slutande backe. Loppet räckte till att bli 2:a, 2:09 efter Gunnar Holmgren.  Karta


För tillfället är planen för O-ringen nästa vecka att springa så länge det känns bra. Förhoppningsvis kan jag genomföra hela veckan, men känns det det minsta konstigt och benen inte återhämtar sig som jag vill så bryter jag och tar en extra vilodag. På det hela är det ändå skönt att det går åt rätt väg nu och att benen vill springa fort igen.