tisdag 7 maj 2013

10mila

Jag kände mig väldigt sliten efter Silva League i Tibro och har tagit det lugnt med träningen denna vecka. I onsdags sprang jag klemmingekampen i H21 utan att trycka på ordentligt i löpning någonstans. Jag fick en bra genomkörande tekniskt och fysiskt och var nöjd att benen återhämtad sig från helgen. Karta finns i kartarkivet.

Efter onsdagen så började laddningen mot Tiomila och min andrasträcka. Attunda har aldrig haft så bra lag förut som vi hade i år, dessutom fick vi inga återbud så vi sprang med de bästa vi kunde. Jag kände att jag skulle få gå ut riktigt bra på andrasträckan, men Martin G på första fick ont i magen och fick jogga i mål. Jag fick således gå ut ungefär 14 minuter efter täten. Jag förstod snabbt att det var svår nattorientering och att det gällde att koncentrera sig på sig själv hela vägen. Jag inleder väldigt bra första 5 km och tappar fram ditt 30 sekunder på täten. Efter det hamnar jag i en liten klunga och det blir lite mer hetsigt. Jag försöker hålla koll på mitt eget men dras med på några småbommar. Lyckas även här lägga kartan i ett kärr och får springa lite mer defensivt i slutet. Fysiskt så var det inte på topp, lite tungt i benen men bättre än förra helgen. Totalt så plockar jag 34 platser och tappar 2:30 på täten. Totalt så slutar vi på en 64:e plats efter blandade prestationer. Vi slog klubbrekord med 20 platser men det kändes som att det fanns mer att hämta. Karta finns snart i kartarkivet.

Härnäst så är det Sprint Dm ikväll och Silva League torsdag, lördag och söndag i Örebro. Terrängen passar mig i Kilsbergen så jag ser fram emot helgen och hoppas att jag kan förbättra min placering i Silva League.