måndag 29 april 2013

Silva League Tibro

Tidigare i veckan så sprang jag 3000 meter. Jag satsade på en tid under 10 minuter men det slutade med en tid på 10:04 efter ett ganska ryckigt genomförande. Jag var ändå nöjd och formen kändes väldigt bra. Dock så tog det mer på krafterna än jag anade och på torsdagens träning så var benen och framförallt låren helt slutkörda. Efter en kort träning på torsdagen och vilodag fredagen så trodde jag att tröttheten skulle försvinna.Det blev lite bättre till lördagens långdistans, men det var tungt under uppvärmningen och det blev ännu viktigare att gå tekniskt rent för att göra ett bra lopp. Under loppet så får jag ändå slita med tekniken, dålig framförhållning och ryckig löpning med ett större misstag till kontroll 10 gjorde att jag inte var helt nöjd när jag kom i mål. Benen kändes tunga under hela loppet men kändes ändå bättre än under torsdagen. Jag slutade på en 11:e plats, 6:04 efter segrande Erik Andersson. Karta finns i kartarkivet.

Inför söndagens förlängda medeldistans så kändes benen lite piggare och medeldistans gillar jag så känslan var ändå bra inför start. Jag hade bestämt mig att öppna hårt och försöka hålla den farten så länge som möjligt. Det går bra inledningsvis, men till både kontroll 6 och 7 så gör jag misstag och då mattas även farten.  
Därifrån till mål så går det varken bra eller dåligt utan något där emellan, tekniskt så är det lite ostabilt men det är inga bommar utan bara tvekan på sträckorna. Väl i mål så är jag ändå ganska nöjd trots bommarna, det var bättre fysiskt och det kändes bättre i allmänhet. Till slut blir jag delad 7:a, 2:03 efter Erik Andersson som vann igen. Totalt i Silva League efter 2 deltävlingar ligger jag 7:a, 5:18 efter. Karta finns i kartarkivet.

Nu ligger allt fokus på att vila och låta kroppen återhämta sig ett par dagar. På onsdag springer jag Klemmingekampen i H21 och sedan är det Tiomila i helgen. Många Attundingar sprang bra i helgen så det ska bli riktigt kul att se vad vi kan göra under natten mot söndagen.